De Rozijnenkorf

De Rozijnenkorf

"Zie een tripje naar de binnenstad als een beleving"

‘Je moet als ondernemer in staat zijn een helder, sterk en onderscheidend concept neer te zetten. En ook: telkens proberen dit concept te versterken in de keuzes van je producten, diensten etc. Zorgen voor samenhang, focus en iets ‚eigens’. Niet dingen doen die er al zijn. Maar actief zoeken naar onderscheid in concept en uitvoering’.

Hét adres in Deventer voor liefhebbers van koken, wijnen en lekker eten. In onze kookstudio organiseren wij kookworkshops en kookcursussen vanaf tien personen. In onze wijnproeverij kunt u deelnemen aan wijn(spijs)proeverijen en wijncursussen. Een leuk idee voor uw bedrijfs-, familie of vriendenuitje. Ook kookgroepen zijn van harte welkom.

Doet u liever alleen of met z'n tweetjes mee? Ook dan kunt u bij ons terecht. Wij bieden een wisselend workshop- en cursusprogramma zowel op het gebied van koken als wijn. Kijk op de website voor ons actuele aanbod. In onze delicatessenwinkel verkopen wij talloze heerlijkheden, zoals wijn (eigen import), olijfolie, azijnen, balsamico, tapenades, kruiden, Frans aardewerk en nog veel meer. Ook voor bijzondere kadopakketten bent u bij ons aan het juiste adres.

Het verhaal van Madelon Schreuders
Madelon Schreuders wedt niet op een paard. Ze heeft de winkel met alle spullen, weet alles over koken en wijnen, geeft kookles en workshops hierover, organiseert wijnproeverijen en cursussen. De basis hiervoor is een businessplan. Madelon Schreuders: ‘Ik combineer zaken. Als het een even niet loopt, doe je het ander. Ondernemen is heel hard werken. Ik ben gestart vanuit passie voor dit vak. De kunst is de aandacht te houden bij wat je wilt realiseren en dit niet los laten. En tegelijkertijd blijven vernieuwen en jezelf uitdagen’.

Zij is volop bezig met het opzetten van een webshop. Daar zit ontwikkeling in en zijn mogelijkheden voor groei. In de ‘vaste retail’ is dat duidelijk minder. Madelon Schreuders gaat hierbij niet over een nacht ijs: ‘Wanneer je een webshop start naast je winkel realiseer je dan dat je een tweede bedrijf start. Pak het goed aan als je dit doet. Zet eerst op de rij wat je wilt en maak een plan van eisen. En dan nog weet je niet precies wat op je afkomt. Dat hoort er ook bij en heeft ook hele leuke kanten’.

De Rozijnenkorf importeert sinds een paar jaar zelf de wijnen. Hierbij ligt de nadruk op de klassieke wijnlanden. Uitgangspunt is vooral de vraag ‘Wat mijn klanten willen is leidend. Daar reageer ik op. Daarnaast presenteer ik nieuwe interessante dingen waardoor mijn klanten op ideeën komen’.

Voor samenwerking met anderen zijn er volgens Madelon Schreuders volop kansen. Als binnenstad of met een groep ondernemers om je heen kun je een samenhangend concept aanbieden. Bijvoorbeeld , eerst een Brood van Joop, dan een tas van Els bij Some'things en dan een wijntje bij de Rozijnenkorf. Madelon Schreuders: ‘De straatjes hier doen mij altijd denken aan ‘de negen straatjes’ in Amsterdam. Je kunt hier een prachtig parcour lopen langs winkeltjes met leuke dingen’.

Wat ik als tip zou willen meegeven
Madelon Schreuders: ‘In het algemeen: Je moet als ondernemer in staat zijn een helder, sterk en onderscheidend concept neer te zetten. En ook: telkens proberen dit concept te versterken in de keuzes van je producten, diensten etc. Zorgen voor samenhang, focus en iets 'eigens’. Niet dingen doen die er al zijn. Maar actief zoeken naar onderscheid in concept en uitvoering. En als je dan net begint en een beetje op weg bent, dan is het belangrijk die focus te blijven houden. Wat past er wel bij en wat niet? Wat is er in Deventer reeds voorhanden en wat niet? Waarmee kan ik het verschil (blijven) maken? Wat is aantrekkelijk voor de consument? Zie een tripje naar de binnenstad als een beleving, of je hier nu woont of niet, uiteindelijk gaat het erom dat die consument door ons centrum loopt en overal zijn of haar specialiteiten of favoriete stekjes vindt, passend bij zijn of haar behoefte. Een nieuwe winkel of horecagelegenheid moet op die beleving inspelen. Kijk maar om je heen. Dat maakt Deventer juist zo leuk. Kenmerkend voor de kracht van onze binnenstad is dat onderscheid van al die kleine winkeltjes, specialiteiten en onderscheidende horecagelegenheden. Dus voor een nieuwe ondernemer met een goed idee, die het voorgaande goed heeft uitgedacht, is Deventer echt wel de place to be’.

De Rozijnenkorf

Assenstraat 4
7411 JT Deventer
M - 06 46 09 01 00
T - 0570 600 113
Website

Openingstijden

Donderdag en Vrijdag: 10.00 - 18.00
(geen koopavond)
Zaterdag: 10.00 - 17.00
Koopzondag: 13.00 - 17.00 u
En op afspraak